معرفی:

پایگاه اطلاعاتی AIP متعلق به مؤسسه فیزیک آمریکا و نهادهای وابسته به آن است. این مؤسسه که در سال ۱۹۳۱ و با هدف ایجاد پیشرفت در زمینه دانش فیزیک و کاربردهای آن تأسیس شد، هم اکنون یکی از بزرگترین ناشران علمی در حوزه علم فیزیک و علوم مرتبط با آن است. ۱۰ انجمن مهم دیگر در زمینه فیزیک عضو مؤسسه فیزیک آمریکا هستند که نشریات آنها نیز در این پایگاه اطلاعاتی وارد می شوند. علاوه بر اینها، این مؤسسه با انجمن های علمی دیگری نیز همکاری می کند.

این مؤسسه و انجمن های وابسته به آن بیش از یک چهارم متون تحقیقاتی دنیا در زمینه های فیزیک و علوم وابسته را منتشر کرده و در اختیار کاربران قرار می دهند. مجموعه نشریات این مؤسسه و انجمن های وابسته به آن از مهمترین و اساسی ترین متون تخصصی و مرجع در علم فیزیک بوده که در کتابخانه ها و مؤسسات علمی سراسر دنیا از اهمیت ویژه ای برخوردارمی باشند.

 

تعداد مقالات تحت پوشش:

بیش از ۱ میلیون مقاله

منابع تحت پوشش:

مجلات علمی، مجلات عمومی، مجموعه مقالات کنفرانس ها

حوزه اصلی:

فیزیک، علوم فضایی، انرژی

موضوعات تحت پوشش:

فیزیک عمومی، فیزیک اتمی و مولکولی، فیزیک هسته ای، فیزیک زیستی، فیزیک ماده چگال، فیزیک نجوم، فیزیک بین رشته ای، فیزیک ریاضی، فیزیک شیمی، فیزیک اپتیک، فیزیک ذرات، فیزیک پلاسما، فیزیک آماری، شیمی فیزیک، ژئو فیزیک، صوت شناسی، نجوم، انرژی، نانو تکنولوژی، علم مواد، اپتیک، مکانیک کوانتوم، رئولوژی و دینامیک سیالات

چگونه به AIP Scitation دسترسی پیدا کنیم؟

برای دسترسی به مقالات این پایگاه، راهنمای دانلود مقاله از سامانه نوین لیب را مطالعه کنید.

همچنین، سامانه دانلود مقاله و کتاب نوین لیب امکان دسترسی مستقیم به پایگاه AIP را فراهم کرده است. برای دسترسی به این پایگاه، در صفحه اصلی سایت نوین لیب، ابتدا بر روی تب دسترسی های مستقیم و سپس بر روی لینک دسترسی مستقیم این پایگاه کلیک کنید. پس از چند لحظه به پایگاه AIP منتقل خواهید شد.

جستجو در AIP:

۱- وارد پایگاه اطلاعاتی (AIP Scitation (http://scitation.aip.org شوید.

۲- در صفحه ابتدایی سایت، یک کادر برای جستجوی ساده کلیدواژه مورد نظر در تمام محتویات پایگاه قرار داده شده است.